wtorek, 13 maja 2014

Żeberka zapiekane w kiszonej kapuście

Na święta Bożego narodzenia robiłam karkówkę zapiekaną w kapuście ale nie dane mi jej było spróbować dziś z racji tego że na obiad miała wpaść moja przyjaciółka postanowiłam zrobić żeberka w tym wydaniu. Wyszły super! A smak kapustki jeszcze czuję na podniebeniu:) Zaraszam serdeczie do wypróbowania!

Składniki:
Żeberka (paski, mostki-obojętnie a nawet karkówka)
Kapusta kiszona
Cebula
Sól, pieprz, słodka papryka
Olej

Wykonanie:
Żeberka kroimy, myjemy i osuszamy. Nacieramy przyprawami i obsmażamy na oleju. Cebulkę kroimy i smażymy na tej samej patelni co smażyliśmy żeberka by zebrać cały smak. Kapustę kroimy drobniej i przeplukujemy jeśli jest za kwaśna. Smażymy ok 10 min na wolnym ogniu. Do kapusty dodajemy cebulkę i mieszamy. W naczyniu żąroodprnym lub brytfance lub w rękawie układamy naprzemian kapste-żeberka-kapuste. Pieczemy w 190 stopniach do miękkości mięsa. Zależy od wielkości kawałków ok 1,5h. Ja osobiście wolę je piec aż będą naprawdę mięciutkie. Podajemy z chlebem lub opiekanymi ziemniakami. Smacznego!


1 komentarz:

  1. Mmm pychotka robiłam i jestem zachwycona, kolejny wspaniały przepis! :* Dzięki! :*

    OdpowiedzUsuń