niedziela, 20 października 2013

Schab pieczony w jabłkach.

Postanowiłam wypróbować kolejny przepis słynnej Magdy Gessler. W Kuchennych Rewolucjach zawsze wszyscy zachwalają jej przepisy, ja robiąc już drugi z jej przepisów lekko się zawiodłam. Mimo wszystko zapraszam do wypróbowania może w Wasze gusta  ta potrawa się wpasuje. 

Składniki:
Ok 1,2 kg schabu
100 ml wina wytrawnego
100 ml soku jabłkowego
jabłko
sól, pieprz
2 ząbki czosnku
4 łyżki oleju
0,5 cytryny
1 łyżka cukru
rozmaryn
nić lub siatka do wędzenia

Wykonanie:
Schab naciąć  w ok 1,5 cm paski na głębokość ok 1 cm. Natrzeć solą pieprzem i zmiażdżonym czosnkiem. Ja dodałam również posiekany rozmaryn. W nacięcia włożyć plasterki nieobranego jabłka skropionego cytryną y nie zciemniało. olać olejem. Obwiązać nicią, u mnie siatka do wędzenia. Ja wstawiłam na noc do lodówki. Następnie sok z cytryny zmieszać z łyżeczką cukru i łyżeczką wody, polać plasterki jabłka. Piec do zarumienienia w 190 stopniach. Gdy schab się zarumieni polać go winem i sokiem z jabłek. Piec ok 50 min od czasu do czasu podlewając powstałym sosem. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz