wtorek, 6 stycznia 2015

Domowy makaron

Dziś postanowiłam zrobić coś czego wcześniej jeszcze nie robiłam a mianowicie domowy makaron. W domowej biblioteczce mam książkę pt. Kuchnia włoska i z niej właśnie wzięłam ten przepis. Wiem jedno daleko mi do perfekcji bo ciasto trzeba mega cienko rozwałkować co już wiem  po a nie wiedziałam przed gotowaniem. Nie przywiązujcie uwagi akurat do mojej grubość krojenia bo to było mega szybkie krojenie nożem do pizzy bo obok miałam krzyczącego Olusia który domagał się karmienia. :)
Składniki:
2,5 szklanki  mąki pszennej
4 jajka
2 łyżeczki soli
3 łyżki oliwy z oliwek

Mąkę z solą wsypujemy do dużej misy i mieszamy. Jajka roztrzepujemy, robimy pięścią dołek w mące i wlewamy jajka i oliwę. Mieszamy łyżką. Po chwili zagniatamy na stolnicy wysypana mąką. Wyrabiamy ok 5 min, po tym czasie zawijamy ciasto w folię spożywczą i wkładamy do lodówki min na 15 min. Po tym czasie rozwałkowujemy i kroimy. Wrzucamy na osolony wrzątek. Gotujemy al dente. Odcedzamy i podajemy. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz