środa, 10 lipca 2013

Ciasto rafaello na krakersach

Kokosowa zachciewajka chodziła za mną od jakiegoś czasu ale jakoś się przybrać nie mogłam... Dziś od rana pełna sił witalnych ruszyłam do kuchni:) Oto kokosowo-migdałowe cudeńko, które smakuje chyba każdemu:)

Składniki:
2 paczki słonych krakersów
2,5 szklanki mleka
3 żółtka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
2 op cukru waniliowego
1,5 szklanki cukru
200 g masła lub margaryny
płatki migdałowe opcjonalnie
200 gr wiórków kokosowych + troche do posypania wierzchu
Ja zawsze kupuje dwie :)

Wykonanie:Żółtka ucieramy z 0,5 szklanki cukru i cukrem waniliowym na białą masę. Dodajemy szklankę mleka i zmieszane dwa rodzaje mąki. Ubijamy na jednolitą masę. Resztę mleka zagotowujemy z szklanką cukru cały czas mieszając. gdy mleko zacznie wrzeć wlewamy wcześniej przygotowaną masę. Mieszamy cały czas uważający by masa budyniowa się nie przypaliła. Gęsty budyń całkowicie studzimy. Zimny budyń ucieramy z masłem(dodając  partiami po łyżce) mikserem. Dodajemy wiórka i dokładnie mieszamy. W blaszce u mnie ta mniejsza wykładamy: krakersy-masa-krakersy-masa-krakersy-masa-wiórka z migdałami. Można migdały dodać także do masy. Schładzamy w lodówce. Najlepiej żeby ciasto trochę postało do momentu zmięknięcia krakersów także najlepsze jest na drugi dzień. Smacznego!

1 komentarz: