niedziela, 5 maja 2013

Zupa pomidorowa

Od kiedy spróbowałam zupy pomidorowej robionej na pomidorach a nie na koncentracie pokochałam to wydanie. Polecam! Smakowało nam jak i mojej psiapsióle:)

Składniki:
Makaron lub ryż
Świeże pomidory bądź z puszki(2 puszki)
Wywar mięsny lub kostka wołowa
Marchew
Pietruszka
Seler
1 ząbek czosnku
Sól, ziele angielskie, liść laurowy

Do mięsnego wywaru w krajamy warzywa( seler, pietruszkę i marchew dodajemy ziele i liść laurowy. Gotujemy na wolnym ogniu do miękkości warzyw. Świeże pomidory  nacinamy lekko ostrym nożem i sparzamy wrzątkiem, obieramy z skóry i miksujemy. ( te z puszki miksujemy blenderem). W oddzielnym garnku  gotujemy makaron. Gdy warzywa będą gotowe do wywaru wlewamy zmiksowane pomidory dosalamy do smaku wciskamy zabek czosnku przeciśnięty przez praskę lub drobniuto pokrojony i dodajemy ugotowany makaron. Całość zagotowujemy. Ja w talerzu podałam z świeżym tymiankiem. Jak ktoś lubi można zabielić śmietaną. Smacznego!







1 komentarz: