wtorek, 10 września 2013

Chinkali czyli przysmak gruziński

Kiedyś próbowałam tego przysmaku w małej gruzińskiej restaracyjce w Ełku. Powiem szczerze, że wówczas smak mnie jakoś nie powalił. Do chwili gdy zrobiłam je sama:) Polecam! Zapraszam do wypróbowania:) Wybaczcie za nieidealny kształt ale to mój pierwszy raz:)


Składniki:
Ciasto:
Mąka 
Wrzątek
Sól
Farsz:
Mięso mielone wołowo-wieprzowe
U mnie łopatka wieprzowa i łopatka wołowa
Sól
Pieprz świeżo mielony
Duża cebula
Ziarna kolendry  (mielone lub przetarte w moździerzu)
ok szklanki bulionu wołowego

Wykonanie:
Mąkę mieszamy z solą i zalewamy wrzątkiem. Formujemy ciasto. Odstawiamy do odpoczęcia.
Mięso doprawiamy posiekaną cebulką, kolendrą i pieprzem. Wlewamy partiami bulion i wyrabiamy masę mięsną. Wlewamy tyle bulionu ile wchłonie mięso. Ciasto rozwałkowujemy i wykrawamy kubkiem kółka jak na pierogi. Na środek każdego z nich wykładamy po łyżce farszu i zlepiamy przeciwne brzegi. Gotujemy w osolonym wrzątku od wypłynięcia ok 3 min. Jemy palcami chwytając za miejsce zlepienia na początku wypijając powstały w środku rosołek.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz