poniedziałek, 9 września 2013

Koszyczki z owocami z przepisu Kingi Paruzel

Wczoraj weszłam na stronkę  Kingi Paruzel finalistki Master Chefa. Moim oczom ukazał się smakowicie wyglądający deser. Postanowiłam sprawdzić czy równie apetycznie smakuje jak wygląda. Zachwyciłam się!
Odwołanie do stronki Kingi z filmikiem instruktażowym znajdziesz tutaj. 
Składniki ciasto:
100 g mąki
100 g cukru
100 g masła
2 białka 

Wykonanie:  Masło roztapiamy. Resztę składników mieszamy. Dodajemy roztopione masło i mieszamy. Masę wstawiamy do lodówki na 20 min. Po czym na papierze do pieczenia wykładamy łyżką po 2 łyżki ciasta i formujemy takie małe placuszki. Pieczemy 6-7 min  do zarumienienia brzegów w 220 stopniach. Po upieczeniu podważamy łopatką i gorące na odwróconej szklance i lekko dociskamy brzegi. Studzimy na szklankach.
Masa:
Serek mascarpone 250 g
2 łyżki cukru pudru 
sok z cytryny i jej skórka
1/2 szklanki śmietany 30-36%

Śmietanę ubijamy. Dodajemy resztę składników i ubijamy przez chwilę. Wykładamy  do koszyczków i dekorujemy ulubionymi owocami. U mnie gruszki, nektarynki, kilka malin. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wyglądają uroczo tak jak cały Twój blog:) dziękuję za skorzystanie z przepisu to dla mnie ogromne wyróżnienie :*

    OdpowiedzUsuń