środa, 4 grudnia 2013

Schab z pończoszki

Zainspirowana opowieściami kolegi o wyśmienitym smaku schabu w ziołach prowansalskich postanowiłam spróbować przygotować domową wędlinkę. O przepis pytałam znajomych jak i czytałam na wielu blogach i stronach. Ostatecznie pomieszałam wszystko i wyszło coś pysznego:)


Składniki:
Wąski schab wieprzowy
Cukier
Sól
 Czosnek
 Po lewej:zioła prowansalskie
Po prawej: majeranek,kminek,jałowiec

Wykonanie:
onanie:Schab myjemy, osuszmy papierowym ręcznikiem i nacieramy cukrem.Wstawiamy na desce do lodówki na ok 12 godz.( Podstawić pojemniczek bo ze schabu będzie wychodziło osocze)
Schab myjemy, osuszamy i nacieramy solą. Wstawiamy do lodówki na dobę.
Schab myjemy, osuszamy i nacieramy przyprawami. Wkładamy w pończochę lub siatkę do wędzenia. Suszymy w ciepłym przewiewnym miejscu tak by mięso nie dotykało niczego. Ja suszyłam nad sufitem na haku i na karniszu. Po ok 3 dniach (tak jak na zdjęciu) możemy próbować stopień wysuszenia. U mnie a la łososiowa. Jeśli lubimy bardziej wysuszony suszymy kolejne dni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz