piątek, 26 kwietnia 2013

Zupa cebulowa

Dziś postanowiłam spróbować swoich kulinarnych sił w zupie cebulowej, która robiłam pierwszy raz. Jak dla mnie efekt był zadowalający. Jurto ocenią ją goście. :)




Składniki: 
Cebula
Marchew 
Seler
Czosnek ok 1-2 ząbki
Białe wino u mnie półsłodkie ok 1-1,5 szklanki
Bulion - u mnie z kostki cielęcy ok. 0.5 l
Pieprz sól
Świerzy tymianek
Żółty tarty ser

Polecam z grzankami lub bagietką czosnkową.

Wykonanie:
Cebulkę kroimy w kostkę i szklimy na wolnym ogniu. Nie może się zarumienić. Pod koniec smażenia dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i smażymy jeszcze chwilkę.Zalewamy cebulę winem i gotujemy ok 5 min.  W bulionie gotujemy pokrojoną marchew i seler. Dodajemy cebulę z winem i czosnkiem. Gdy warzywa będą miękkie miksujemy całość blenderem.  Doprawiamy solą pieprzem i tymiankiem, posypujemy  tartym serem. Zajadamy z grzankami.Proporcję podane na oko. radze próbować, próbować i jeszcze raz próbować:) Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz